Veelgestelde vragen


Blader door de woordenlijst met deze index

Speciale tekens | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Alles

Pagina:  1  2  (Volgende)
Alles

A

Vraag:

Als manager behaalde competenties van de medewerker van je afdeling bekijken

(Laatste wijziging: vrijdag, 21 september 2018, 21:15 )
Antwoord:

Open het hamburger menu linksboven aan. Kies dan voor Learning Manager < tabblad Rapportages < kies dan bij Competenties voor 'Alle competenties'.

D

Vraag:

De e-learning module start niet op

(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Waarschijnlijk staat de pop-up blokkering aan. Je kunt in je internetbrowser standaard het openen van pop-ups uitzetten. Hoe dit werkt is per internetbrowser verschillend. Klik hier en kies de internetbrowser die je gebruikt voor een verdere instructie.



G

Vraag:

Geen groen bolletje maar wel beoordeeld

(Laatste wijziging: vrijdag, 23 november 2018, 12:50 )
Antwoord:

Ben jij voor een praktijk beoordeeld, maar staat jouw bolletje nog steeds niet op groen? Dan is de beoordelaar vergeten om in het beoordelingsformulier op het vakje bekwaam te klikken.

Vraag opnieuw een beoordeling aan en wijs de beoordelaar erop dat eerst het vakje bekwaam aangeklikt moet worden en dan pas de knop voltooien. Alleen op deze manier krijg jij een groen bolletje.

Vraag:

Gezakt voor een toets en geen herkansing meer

(Laatste wijziging: vrijdag, 21 september 2018, 21:22 )
Antwoord:

Vraag je leiding gevende een ELS-melding aan te maken met de vraag een nieuwe toets klaar te zetten. Geef hierbij duidelijk aan om welke CURSUS het gaat, wij kunnen aan de hand van de cursus dan zien om welke toets het gaat.

I

Vraag:

Ik ben beoordeeld maar de competentie staat niet bij behaalde competenties in mijn deskundigheidsprofiel

(Laatste wijziging: vrijdag, 7 september 2018, 18:25 )
Antwoord:

De competentie komt pas in het deskundigheidsprofiel te staan als het beoordelingsformulier op de juiste manier is ingevuld, d.w.z.: klik in het beoordelingsformulier eerst op het vakje "bekwaam" zodat dit vakje groen wordt. Daarna klik je op de blauwe knop op "voltooien". 

Vraag aan je beoordelaar jou opnieuw te beoordelen zoals hierboven beschreven staat. Lukt dit nog niet, maak dan een ELS-melding aan

Vraag:

Ik ben niet aangemeld voor een cursus.

(Laatste wijziging: dinsdag, 2 oktober 2018, 10:48 )
Antwoord:

Je kan jezelf aanmelden voor (bijna) alle cursussen in DZWijzer die voor jou van toepassing zijn.Ga via de catalogus naar de cursus waar je lid van wil worden. Je ziet de melding 'Geen aanmeldingssleutel nodig' en 'Laat me in de cursus'. Klik hierop en je bent vanaf dat moment aangemeld voor de cursus.

Vraag:

Ik heb beeld maar geen geluid

(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Controleer of het volume aanstaat. Staat deze aan, controleer dan vervolgens of de computer een werkende geluidskaart heeft.



Vraag:

Ik heb beoordeeld maar de competentie staat niet bij behaalde competenties in het deskundigheidsprofiel van de beoordeelde

(Laatste wijziging: vrijdag, 7 september 2018, 18:28 )
Antwoord:

De competentie komt in het deskundigheidsprofiel te staan als het beoordelingsformulier op de juiste manier is ingevuld, d.w.z.: klik in het beoordelingsformulier eerst op het vakje "bekwaam" zodat dit vakje groen wordt. Daarna klik je op de blauwe knop op "voltooien". 

Beoordeel de medewerker opnieuw via bovenstaande manier. Niet gelukt? Maak dan een ELS-melding aan.


Vraag:

Ik heb de (praktijk)toets gehaald, maar de competentie staat niet bij behaalde competenties in mijn deskundigheidsprofiel

(Laatste wijziging: woensdag, 1 augustus 2018, 08:56 )
Antwoord:

Er zit een vertraging in het systeem, waardoor het even duurt voordat je resultaten zijn verwerkt. De volgende dag moeten de resultaten in je deskundigheidsprofiel zichtbaar zijn. Is dit niet het geval? Maak dan een ELS melding.



Vraag:

Ik heb de toets al eens gemaakt en deze opnieuw gemaakt, maar mijn bolletje staat nog steeds op rood

(Laatste wijziging: donderdag, 22 november 2018, 13:59 )
Antwoord:

Ga opnieuw naar de toets en kijk of je rechts boven een roze Herstart de cursus knop ziet. Zo ja, dan heb je deze voor aanvang van het maken van de toets niet aangeklikt. Alleen op deze manier wordt je bolletje groen.
Deze knop zorgt ervoor dat de oude datum van je eerder behaalde competentie wordt overschreven met de nieuwe datum en daardoor komt je bolletje op groen te staan.

Dus: voordat je begint met de toets/praktijk eerst de roze 'Herstart de cursus knop' aanklikken.




Vraag:

Ik heb maar een half scherm of ik zie mijn navigatiebalk niet volledig


(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Toets F11 boven aan je toetsenbord in om het scherm beeldvullend te maken. Toets vervolgens nog maals op F11 om het scherm weer kleiner te maken.

Indien dit niet helpt ctrl 0 (nul) reset van het zoom niveau.



Vraag:

Ik kan geen PDF documenten openen of lezen (rare tekens)

(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Voor het openen en lezen van PDF documenten heb je een PDF-reader nodig. Deze kun je hier gratis downloaden.



Vraag:

Ik wil graag een herkansing voor een toets

(Laatste wijziging: dinsdag, 11 september 2018, 11:10 )
Antwoord:

Ben je gezakt voor een toets en heb je geen herkansing meer?

Laat je leidinggevende dan een ELS aanmaken voor DZWijzer of een mail sturen naar dzwijzer@dz.nl met de vraag een nieuwe herkansing klaar te zetten. Geef hierbij altijd duidelijk de naam van de cursus door (niet de naam van de toets, e-learning of praktijktraining) en uiteraard je naam. Wij zetten dan een herkansing voor je klaar.

Vraag:

Inloggen. Bij het inloggen geeft mijn computer een foutmelding

(Laatste wijziging: woensdag, 1 augustus 2018, 08:57 )
Antwoord:

Probeer het altijd nog een keer. Controleer daarna of je gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn ingevoerd. Controleer ook of je de toets 'Caps Lock' (hoofdletters) aan hebt staan in plaats van uit.
Met de knop 'wachtwoord vergeten' kun je een nieuw wachtwoord aanvragen. Ontvang je geen mail of heb je nog steeds problemen? Maak dan een ELS melding.

M

Vraag:

Maximaal aantal aanvragen voor beoordeling bereikt

(Laatste wijziging: vrijdag, 21 september 2018, 21:29 )
Antwoord:
Krijg je bij het aanvragen van een beoordeling de melding dat het maximale aantal aanvragen voor beoordeling is bereikt? Meld dit dan bij functioneel beheer van DZWijzer via een ELS-melding of via dzwijzer@dz.nl. Zij kunnen de instellingen van het leerpad zo aanpassen dat hier geen maximum aan verbonden is. 

Vraag:

Mijn deskundigheidsprofiel heeft een andere opbouw dan anderen

(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Je kunt de instellingen naar de nieuwe versie zetten d.m.v. de volgende stappen:

1. Ga naar deskundigheidsprofiel

2. Scrol naar beneden en klik op 'Bewerk deze pagina'

3. Scrol opnieuw naar beneden en klik op 'Pagina terug op standaard instellen'

Hiermee verdwijnt de voortgangsrapportage en is het blok 'Mijn cursussen' toegevoegd.


Vraag:

Mijn e-learningmodule opent in volledigscherm waardoor er alleen een gedeelte zichtbaar is

(Laatste wijziging: donderdag, 29 maart 2018, 10:54 )
Antwoord:

Je kunt de schermweergave verkleinen met de pijlen.



P

Vraag:

Pop-up blokkering. Als ik wil starten met een e-learning module krijg ik de melding: 'Je bent klaar met het bekijken van deze bron, klik hier om terug te keren naar de cursuspagina'

(Laatste wijziging: woensdag, 1 augustus 2018, 08:53 )
Antwoord:

Waarschijnlijk staat de pop-up blokkering aan. Je kunt in je internetbrowser standaard het openen van pop-ups uitzetten. Hoe dit werkt is per internetbrowser verschillend.

Klik in internet explorer op 'Extra' en dan Pop-upblokkering --> uitschakelen.



Vraag:

Privacyverklaring

(Laatste wijziging: dinsdag, 24 juli 2018, 14:02 )
Antwoord:

Hier vind je de privacyverklaring van DZWijzer.

W

Vraag:

Wachtwoord vergeten. Ik weet mijn wachtwoord niet meer

(Laatste wijziging: maandag, 12 november 2018, 11:40 )
Antwoord:

Ga naar de startpagina van de leeromgeving en klik in het Inlog-veld op 'Wachtwoord vergeten'. Je ontvangt nu automatisch via mail een nieuw wachtwoord.

Belangrijk! Gebruik je DZ mailadres of de gebruikersnaam die je ook in DZWijzer gebruikt. Doe je dit niet dan krijg je geen wachtwoord reset toegestuurd. 




Pagina:  1  2  (Volgende)
Alles